Zadania WSZJK

Do zadań WSZJK w szczególności należy:

  1. dostarczanie standaryzowanych narzędzi umożliwiających przełożenie wizji kształcenia, ogólnych celów kształcenia na konkretną realizację prowadzonych na wydziale form studiów, monitorowanie i ocenę przyjętych w tym zakresie rozwiązań (wdrożenie KRK, ocena planowanych do uruchomienia i bieżących programów studiów),
  2. ewaluacja i monitorowanie procesu kształcenia pod kątem spełnienia wymagań zdefiniowanych przez wewnętrznych i zewnętrznych interesariuszy, w tym instytucji nadzorujących i akredytujących szkolnictwo wyższe,
  3. dostarczanie informacji na potrzeby zarządzania procesem kształcenia, w tym:
    • osiągania przez studiujących zaplanowanych efektów uczenia się, umożliwiających ocenę istniejących potrzeb dot. wprowadzenia zmian oraz ocenę wprowadzonych rozwiązań,
    • wyników działań, o których mowa w lit. b,
    • możliwości rozwoju oferowanych programów studiów i form studiów,
    • identyfikacji bieżących potrzeb w zakresie funkcjonowania prowadzonych form studiów, umożliwiających wprowadzenie koniecznych rozwiązań,
    • zapewnienia adekwatności doboru kadry uczestniczącej w procesach kształcenia wobec powierzonej jej zadań,
    • warunków stymulacji studiujących do rozwoju ich kompetencji i zainteresowań w celu poprawy poziomu jakości kształcenia,
    • zgodności tematyki prowadzonych badań naukowych z procesami kształcenia,
    • stanu infrastruktury dydaktycznej i naukowej wspierającej procesy kształcenia,
    • możliwości rozwoju kadry, podnoszenia przez nią kwalifikacji,
  4. podnoszenie konkurencyjności Wydziału na arenie krajowej i międzynarodowej, podnoszenie atrakcyjności proponowanej oferty edukacyjnej,
  5. zapewnienie łączności kształcenia z prowadzonymi na Wydziale badaniami naukowymi;
  6. zapewnienie konkurencyjności absolwentów Wydziału wobec pracodawców w szczególności:
    • prowadzenie współpracy z przedstawicielami pracodawców, mającej na celu identyfikację ich potrzeb,
    • umożliwienie studentom i doktorantom podnoszenie kwalifikacji m.in. w procesach wymiany międzynarodowej,
    • umożliwienie studentom i doktorantom udziału w realizowanych pracach naukowych,
  7. podnoszenie kwalifikacji kadry akademickiej uczestniczącej w procesach kształcenia oraz w procesach wspierających kształcenie,
  8. monitorowanie organizacji zajęć i bazy do prowadzenia zajęć dydaktycznych,
  9. monitorowanie kwalifikacji nauczycieli akademickich,
  10. monitorowanie prac dyplomowych i przebiegu egzaminów dyplomowych,
  11. zapewnienie mechanizmów pozwalających monitorować prawidłowość realizowanych procesów np. poprzez ich standaryzację oraz wprowadzanie ulepszeń istniejących rozwiązań.