OMNIS Otwartość. Modernizacja. Nowoczesność. Integracja. Społeczność

Projekt OMNIS „Otwartość. Modernizacja. Nowoczesność. Integracja. Społeczność” jest realizowany przez PW od 01.01.2024 do 28.02.2029 w ramach Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS.01.05-IP.08-0047/23). Projekt OMNIS uzyskał dotację w kwocie 14 075 881,02 PLN, a wysokość wkładu z Funduszy Europejskich to 11 615 417,02 PLN.

Głównym celem projektu jest dostosowanie oferty dydaktycznej PW do potrzeb branż kluczowych dla rozwoju gospodarki: energetyka odnawialna, przemysł lotniczo-kosmiczny, rolnictwo i przemysł spożywczy oraz transport.

Projekt swoim zakresem obejmuje:

  • modyfikacje programów kształcenia we współpracy z praktykami i podmiotami z otoczenia społeczno-gospodarczego,
  • skierowane do studentek i studentów dodatkowe elementy kształcenia,
  • działania ograniczające zjawisko przedwczesnego kończenia edukacji,
  • podnoszenie kompetencji kadry dydaktycznej.

W latach 2024-2029 na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa realizowany jest projekt OMNIS Otwartość. Modernizacja. Nowoczesność. Integracja. Społeczność.

Pięć prowadzonych na Wydziale zadań projektu obejmuje modernizację programów kształcenia na kierunkach: Energetyka oraz Lotnictwo i kosmonautyka.
Wsparcie w postaci nowych lub zmodyfikowanych programów kształcenia, zajęć wyrównawczych, wyjazdów studyjnych, wykładów eksperckich oraz kursów i szkoleń skierowane będzie do studentów Wydziału MEiL.

Nauczyciele akademiccy zaangażowani w kształcenie na wybranych kierunkach podniosą kompetencje dydaktyczne poprzez udział w stażach oraz kursach, w warsztatach i szkoleniach. 

Budżet zadań wynosi 5 603 048,00 zł. 

Energetyka (zadania 3, 4 i 5)

Zadanie 3 -  Modyfikacja programu studiów I stopnia na kierunku Energetyka (specjalność: energetyka odnawialna) na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa.

Działania planowane w ramach realizacji zadania:

I. MODYFIKACJA PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA:

  • modyfikacja programu studiów I stopnia na kierunku Energetyka,
  • przygotowanie instrukcji/scenariuszy i oprzyrządowania do prowadzenia nowych zajęć dydaktycznych,
  • przeprowadzenie zajęć dydaktycznych zawartych w programie studiów z udziałem specjalistów z otoczenia społeczno-gospodarczego.

II. DODATKOWE ELEMENTY KSZTAŁCENIA:

  • realizacja szkoleń specjalistycznych.

III. REALIZACJA DZIAŁAŃ ZMIERZAJĄCYCH DO OGRANICZENIA ZJAWISKA PRZEDWCZESNEGO KOŃCZENIA NAUKI

  • opracowanie programów zajęć wyrównawczych z przedmiotów progowych.

Grupą objętą wsparciem w latach 2024-2029 w ramach działań I-III jest grupa 30 studentów studiów I. stopnia na kierunku Energetyka (specjalność energetyka odnawialna).

IV. PODNOSZENIE KOMPETENCJI KADRY (SZKOLENIA, STAŻE, WIZYTY STUDYJNE, inne formy).

  • szkolenia, warsztaty i kursy dla nauczycieli akademickich,
  • zagraniczne staże dydaktyczne nauczycieli akademickich.

Grupą objętą wsparciem w latach 2024-2029 w ramach działania IV jest grupa 25 nauczycieli akademickich zaangażowanych w kształcenie na kierunku Energetyka.

Wskaźniki zadania:

  • liczba opracowanych zestawów materiałów dydaktycznych do zmodyfikowanych/nowych przedmiotów: 12
  • liczba studentów objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji(wskaźnik dotyczy liczby studentów, którzy podjęli kształcenie na kierunku/specjalności): 30
  • liczba osób z kadry akademickiej objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji: 25
  • liczba osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym, które nabyły kompetencje lub kwalifikacje dzięki wsparciu EFS+(wskaźnik dotyczy liczby absolwentów:) 25
  • liczba nowo uruchomionych lub zmodyfikowanych kierunków studiów: 1
  • liczba opracowanych nowych lub zmodyfikowanych programów kształcenia: 1
  • liczba studentów/studentek objętych wsparciem w ramach dodatkowych elementów kształcenia: 25
  • liczba studentów/studentek, którzy podnieśli kompetencje w ramach dodatkowych elementów kształcenia: 25

Całkowity budżet zadania 3 wynosi 917 620,00 zł.

Wykaz staży i wizyt studyjnych przyznanych w ramach realizacji zadania: 

L.p. Imię i nazwisko wnioskodawcy Data wsparcia Rodzaj wsparcia Jednostka goszcząca
1

Andrzej Grzebielec,

dr inż.

8-15 czerwca 2025 r.  Staż dydaktyczny

Faculty of Engineering

& Physical Sciences,

School of Engineering,

Dept. Mechanical Engineering,

Highfield Campus,

Southampton, SO17 1B

2 Michalina Kurkus-Gruszecka, dr inż. 23-26 września 2025 Staż dydaktyczny Uniwersytet w Bergen (UiB), Renewable Research Group at Geophysical Institute
3 Jarosław Milewski,
 prof. dr hab. inż.
29 kwietnia 2026-
 7 maja 2026
Staż dydaktyczny

University of Malta

Faculty of Engineering

Mechanical Engineering Department

Zadanie 4 -  Modyfikacja programu studiów II stopnia na kierunku Energetyka (specjalność: energetyka odnawialna) na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa.

Działania planowane w ramach realizacji zadania:

I. MODYFIKACJA PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA:

  • modyfikacja programu studiów I stopnia na kierunku Energetyka,
  • przygotowanie instrukcji/scenariuszy i oprzyrządowania do prowadzenia nowych zajęć dydaktycznych.

II. DODATKOWE ELEMENTY KSZTAŁCENIA:

  • realizacja szkoleń specjalistycznych (Ansys Fluent).

Grupą objętą wsparciem w latach 2024-2029 w ramach działań I-II jest grupa 60 studentów studiów II. stopnia na kierunku Energetyka (specjalność energetyka odnawialna).

Wskaźniki zadania:

  • liczba opracowanych zestawów materiałów dydaktycznych do zmodyfikowanych/nowych przedmiotów: 8
  • liczba studentów objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji(wskaźnik dotyczy liczby studentów, którzy podjęli kształcenie na kierunku/specjalności): 60
  • liczba osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym, które nabyły kompetencje lub kwalifikacje dzięki wsparciu EFS+(wskaźnik dotyczy liczby absolwentów:) 30
  • liczba nowo uruchomionych lub zmodyfikowanych kierunków studiów: 1
  • liczba opracowanych nowych lub zmodyfikowanych programów kształcenia: 1
  • liczba studentów/studentek objętych wsparciem w ramach dodatkowych elementów kształcenia: 24
  • liczba studentów/studentek, którzy podnieśli kompetencje w ramach dodatkowych elementów kształcenia: 24

Całkowity budżet zadania 4 wynosi 497 200,00 zł.

Zadanie 5 -  Modyfikacja studiów I stopnia na kierunku Energetyka (specjalność: energetyka jądrowa) na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa (we współpracy z innymi wydziałami)

Działania planowane w ramach realizacji zadania:

I. MODYFIKACJA PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA:

  • przygotowanie instrukcji/scenariuszy i oprzyrządowania do prowadzenia nowych zajęć dydaktycznych,

II. DODATKOWE ELEMENTY KSZTAŁCENIA:

  • realizacja studenckich wizyt studyjnych w zagranicznych obiektach przemysłowych oraz badawczo-naukowych,
  • realizacja szkoleń specjalistycznych.

W dniach 20–28 października 2025 r. odbyła się wizyta studyjna z udziałem 20 osób objętych wsparciem w ramach zadania nr 5 projektu OMNIS.

Program wizyty obejmuje zapoznanie uczestników z wybranymi obiektami i instalacjami z zakresu energetyki jądrowej oraz przemysłu towarzyszącego.

Zakres wizyty:

  • 20/10/2025 – Elektrownia jądrowa Leibstadt (Szwajcaria)
  • 21/10/2025 – Zakład produkcyjny turbin parowych w Belford (Francja)
  • 22/10/2025 – Zakład w Saint Marcel (Francja)
  • 22/10/2025 – Centrum szkoleniowe SETIC (Francja)
  • 23/10/2025 – Elektrownia jądrowa Bugey / Saint-Alban (Francja)
  • 24/10/2025 – Zakład produkcji paliwa jądrowego w Romans-sur-Isère (Francja)
  • 27/10/2025 – Elektrownia jądrowa Zwentendorf (Austria)
  • 28/10/2025 – Ciepłownia Simmering (Austria)

Wyjazd odbył się pod nadzorem 3 opiekunów merytorycznych.

W dniach 6-7 listopada 2025 odbyło się dwudniowe szkolenie International Workshop on Thermal-Hydraulics and Reactor Safety Analysis Using Best Estimate Tools dla 20 osób objętych wsparciem w ramach zadania 5.

L.p. Data wsparcia Rodzaj wsparcia Miejsce
1 6-7.11.2025 Szkolenie International Workshop on Thermal-Hydraulics and Reactor Safety Analysis Using Best Estimate Tools.

Politechnika Warszawska
Instytut Techniki Cieplnej

Dzień 1: 06.11.2025, godz. 09:00–16:00, sala 105

Dzień 2: 07.11.2025, godz. 09:00–16:00, sala 207

Opis znajduje się w pliku: 

application/pdf Opis szkolenia (292,34 kB, 4/11/2025 11:07)

III. REALIZACJA DZIAŁAŃ ZMIERZAJĄCYCH DO OGRANICZENIA ZJAWISKA PRZEDWCZESNEGO KOŃCZENIA NAUKI

  • opracowanie programów zajęć wyrównawczych.

W ramach zadania 5 w maju i czerwcu 2025 zrealizowano 12 godzin lekcyjnych zajęć wyrównawczych z przedmiotu Fizyka reaktorów jądrowych dla 9 osób studiujących, które zadeklarowały chęć udziału w tych zajęciach.

Grupą objętą wsparciem w latach 2024-2028 w ramach działań I-III jest grupa 100 studentów studiów I. stopnia na kierunku Energetyka (specjalność energetyka jądrowa).

IV. PODNOSZENIE KOMPETENCJI KADRY (SZKOLENIA, STAŻE, WIZYTY STUDYJNE, inne formy).

  • zagraniczne staże dydaktyczne nauczycieli akademickich,
  • zagraniczne szkolenia i  kursy z kodów systemowych,
  • zagraniczne szkolenia i  kursy z wykorzystania symulatora,
  • zagraniczne wizyty studyjne.

Grupą objętą wsparciem w latach 2024-2028 w ramach działania IV jest grupa 7 nauczycieli akademickich zaangażowanych w kształcenie na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka.

Wskaźniki zadania:

  • liczba opracowanych zestawów materiałów dydaktycznych do zmodyfikowanych/nowych przedmiotów: 19
  • liczba studentów objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji(wskaźnik dotyczy liczby studentów, którzy podjęli kształcenie na kierunku/specjalności): 100
  • liczba osób z kadry akademickiej objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji: 7
  • liczba osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym, które nabyły kompetencje lub kwalifikacje dzięki wsparciu EFS+(wskaźnik dotyczy liczby absolwentów:) 75
  • liczba nowo uruchomionych lub zmodyfikowanych kierunków studiów: 1
  • liczba opracowanych nowych lub zmodyfikowanych programów kształcenia: 1
  • liczba studentów/studentek objętych wsparciem w ramach dodatkowych elementów kształcenia: 75
  • liczba studentów/studentek, którzy podnieśli kompetencje w ramach dodatkowych elementów kształcenia: 75

Całkowity budżet zadania 4 wynosi 1 407 120,00 zł.

Wykaz staży i wizyt studyjnych kadry przyznanych w ramach realizacji zadania: 

L.p. Imię i nazwisko wnioskodawcy Data wsparcia Rodzaj wsparcia Jednostka goszcząca
1 Grzegorz Niewiński,
 dr inż., prof. uczelni
18-29 sierpnia 2025 Wizyta studyjna J. Stefan Institute, Jamova cesta 39, 1000 Ljubljana, Slovenia
2 Grzegorz Niewiński,
 dr inż., prof. uczelni
1-18 września 2025 Wizyta studyjna Czech Technical University in Prague, Faculty of Nuclear Sciences and Physical Engineering,  Trojanova 339, 120 00 Nové Město, Czechy
3

       

Rafał Laskowski,

dr hab. inż.
prof. uczelni

 

8-19 września 2025

 

Staż dydaktyczny Technical University, Sofia's Faculty of Power Engineering and Power Machines 175 Tsarigradsko Shose, 1797 Sofia, Bulgaria
4

Uzunow Nikołaj,

dr inż.

 

8-19 września 2025

 

Staż dydaktyczny Technical University, Sofia's Faculty of Power Engineering and Power Machines 175 Tsarigradsko Shose, 1797 Sofia, Bulgaria
5

Rafał Laskowski,

dr hab. inż.
prof. uczelni

9-20 lutego 2026 Staż dydaktyczny Technical University, Sofia's Faculty of Power Engineering and Power Machines 175 Tsarigradsko Shose, 1797 Sofia, Bulgaria
6

Uzunow Nikołaj,

dr inż.

9-20 lutego 2026 Staż dydaktyczny Technical University, Sofia's Faculty of Power Engineering and Power Machines 175 Tsarigradsko Shose, 1797 Sofia, Bulgaria

Lotnictwo i kosmonautyka (zadania 6 i 7)

Zadanie 6 -  Modyfikacja programu studiów I stopnia na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa (nowe specjalności: Eksploatacja Statków Powietrznych, Aerospace Propulsion Systems, Aerospace Structures and Systems).

Działania planowane w ramach realizacji zadania:

I. MODYFIKACJA PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA:

  • modyfikacja programu studiów I stopnia na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka,
  • przygotowanie instrukcji/scenariuszy i oprzyrządowania do prowadzenia nowych zajęć dydaktycznych,
  • przeprowadzenie zajęć dydaktycznych zawartych w programie studiów z udziałem specjalistów z otoczenia społeczno-gospodarczego.

II. DODATKOWE ELEMENTY KSZTAŁCENIA:

  • przeprowadzenie zajęć dydaktycznych wykraczających poza program studiów (wykłady eksperckie w wymiarze 19h rocznie).

W semestrze zimowym 2025-2026 realizowane są zajęcia Aviation CAT/GA as a profession na piątym semestrze studiów inżynierskich w języku angielskim na kierunku Aerospace Engineering.Zajęcia stanowią dodatkowy element kształcenia. 
Zajęcia prowadzi mgr inż. Jacek Mainka, który posiada ponad 20 000 godzin nalotu na samolotach komunikacyjnych (w tym około 17 000 godzin w charakterze dowódcy statku powietrznego) oraz ponad 5000 godzin jako Line Training Captain na A320/321.

Harmonogram zajęć:15 grudnia, 15:15–20:00, 16 grudnia 15:15–20:00, 18 grudnia15:15–20:00, 19 grudnia 15:15–19:00, sala 151 ITLiMS, ul. Nowowiejska 24.

Potwierdzenie udziału: Application form – Wypełnij formularz

L.p. Data wsparcia Rodzaj wsparcia Miejsce
1 15 grudnia, 15:15–20:00, 16 grudnia 15:15–20:00, 
18 grudnia 15:15–20:00, 19 grudnia 15:15–19:00
Aviation CAT/GA as a profession 

Politechnika Warszawska
Instytut Techniki Lotniczej i Mechaniki Stosowanej

sala 151

application/pdf Schedule of lectures (169,77 kB, 10/12/2025 12:46)

Potwierdzenie udziału: Application form – Wypełnij formularz

III. REALIZACJA DZIAŁAŃ ZMIERZAJĄCYCH DO OGRANICZENIA ZJAWISKA PRZEDWCZESNEGO KOŃCZENIA NAUKI

  • opracowanie programów zajęć wyrównawczych dla najtrudniejszych przedmiotów.

Grupą objętą wsparciem w latach 2024-2029 w ramach działań I-III jest grupa 175 studentów studiów I. stopnia na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka.

IV. PODNOSZENIE KOMPETENCJI KADRY (SZKOLENIA, STAŻE, WIZYTY STUDYJNE, inne formy).

  • zagraniczne/krajowe staże dydaktyczne nauczycieli akademickich,
  • zagraniczne/krajowe szkolenia i kursy zewnętrzne.

Grupą objętą wsparciem w latach 2024-2029 w ramach działania IV jest grupa 19 nauczycieli akademickich zaangażowanych w kształcenie na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka.

Wskaźniki zadania:

  • liczba opracowanych zestawów materiałów dydaktycznych do zmodyfikowanych/nowych przedmiotów: 19
  • liczba studentów objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji(wskaźnik dotyczy liczby studentów, którzy podjęli kształcenie na kierunku/specjalności): 175
  • liczba osób z kadry akademickiej objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji: 19
  • liczba osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym, które nabyły kompetencje lub kwalifikacje dzięki wsparciu EFS+(wskaźnik dotyczy liczby absolwentów:) 85
  • liczba nowo uruchomionych lub zmodyfikowanych kierunków studiów: 1
  • liczba opracowanych nowych lub zmodyfikowanych programów kształcenia: 1
  • liczba studentów/studentek objętych wsparciem w ramach dodatkowych elementów kształcenia: 175
  • liczba studentów/studentek, którzy podnieśli kompetencje w ramach dodatkowych elementów kształcenia: 175

Całkowity budżet zadania 6 wynosi 1 389 960,00 zł.

Zadanie 7 -  Modyfikacja programu studiów II stopnia na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa (nowe specjalności: Zarządzanie Bezpieczeństwem w Lotnictwie, Aerospace Propulsion Systems, Aerospace Structures and Systems, Bezzałogowe Systemy Latające).

Działania planowane w ramach realizacji zadania:

I. MODYFIKACJA PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA:

  • modyfikacja programu studiów II stopnia na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka,
  • przygotowanie instrukcji/scenariuszy i oprzyrządowania do prowadzenia nowych zajęć dydaktycznych,
  • przeprowadzenie zajęć dydaktycznych zawartych w programie studiów
  • z udziałem specjalistów z otoczenia społeczno-gospodarczego,
  • wykłady ekspertów zagranicznych na przedmiotach specjalnościowych.

W semestrze zimowym 2025-2026 realizowane są zajęcia Unmanned Aerial Vehicles na drugim semestrze studiów magisterskich w języku angielskim na kierunku Aerospace Engineering.
Zajęcia prowadzi prof. Laurent Dala, specjalista z wieloletnim doświadczeniem akademickim i przemysłowym. Pracował m.in. jako Chief Aerodynamicist i Design Approved Engineer w CargoLifter GmbH (Niemcy), Technical and Scientific Advisor w Aircraft Research Association (Wielka Brytania) oraz jako lider zespołów badawczo-technicznych w Alstom/Rolls-Royce. Współpracował także z Airbus Europe przy projektach z zakresu aerodynamiki, systemów chłodzenia i konstrukcji lotniczych.

II. DODATKOWE ELEMENTY KSZTAŁCENIA:

  • przeprowadzenie zajęć dydaktycznych wykraczających poza program studiów (wykłady eksperckie w wymiarze 16h łącznie).

III. REALIZACJA DZIAŁAŃ ZMIERZAJĄCYCH DO OGRANICZENIA ZJAWISKA PRZEDWCZESNEGO KOŃCZENIA NAUKI

  • opracowanie programów zajęć wyrównawczych dla najtrudniejszych przedmiotów.

Grupą objętą wsparciem w latach 2024-2029 w ramach działań I-III jest grupa 67 studentów studiów I. stopnia na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka.

IV. PODNOSZENIE KOMPETENCJI KADRY (SZKOLENIA, STAŻE, WIZYTY STUDYJNE, inne formy).

  • zagraniczne/krajowe staże dydaktyczne nauczycieli akademickich,
  • zagraniczne/krajowe szkolenia i kursy zewnętrzne.

Grupą objętą wsparciem w latach 2024-2029 w ramach działania IV jest grupa 21 nauczycieli akademickich zaangażowanych w kształcenie na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka.

Wskaźniki zadania:

  • liczba opracowanych zestawów materiałów dydaktycznych do zmodyfikowanych/nowych przedmiotów: 21
  • liczba studentów objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji(wskaźnik dotyczy liczby studentów, którzy podjęli kształcenie na kierunku/specjalności): 67
  • liczba osób z kadry akademickiej objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji: 21
  • liczba osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym, które nabyły kompetencje lub kwalifikacje dzięki wsparciu EFS+(wskaźnik dotyczy liczby absolwentów:) 50
  • liczba nowo uruchomionych lub zmodyfikowanych kierunków studiów: 1
  • liczba opracowanych nowych lub zmodyfikowanych programów kształcenia: 1
  • liczba studentów/studentek objętych wsparciem w ramach dodatkowych elementów kształcenia: 67
  • liczba studentów/studentek, którzy podnieśli kompetencje w ramach dodatkowych elementów kształcenia: 67

Całkowity budżet zadania 7 wynosi 1 391 148,00 zł.

WYTYCZNE I PROCEDURY OBOWIĄZUJĄCE W ZADANIACH 3-7 PROJEKTU OMNIS

  • ZADANIE 3 i 5 - PRACOWNICY (KADRA)

Wytyczne udziału we wsparciu dla kadry zaangażowanej w proces dydaktyczny w ramach zadań 3 oraz 5

application/pdf OMNIS_3 i 5 kadra_wytyczne 22042025 (382,46 kB, 14/10/2025 11:42)
  • ZADANIE 6 i 7 - PRACOWNICY (KADRA)

Wytyczne udziału we wsparciu dla kadry zaangażowanej w proces dydaktyczny w ramach zadań 6 oraz 7

application/pdf OMNIS_6 i 7 kadra_wytyczne 16092025 (355,10 kB, 14/10/2025 11:46)
  • ZADANIE 3, 4 i 5 - OSOBY STUDIUJĄCE

Szczegółowe zasady realizacji dodatkowych elementów kształcenia i zajęć wyrównawczych dla osób studiujących w ramach zadań 3, 4 i 5

application/pdf OMNIS_STUDENCI ENERGETYKA 22042025 (358,27 kB, 14/10/2025 11:50)
  • ZADANIE  6 i 7- PROFESOROWIE WIZYTUJĄCY ORAZ SPECJALIŚCI Z OTOCZENIA S-G

Procedura zaproszenia i wyłaniania profesorów wizytujących oraz specjalistów z otoczenia społeczno-gospodarczego zaangażowanych w proces dydaktyczny w ramach projektu OMNIS – zadania 6 i 7

application/pdf OMNIS_6 i 7 profesorowie oraz eksperci (358,57 kB, 14/10/2025 12:18)
OMNIS_Belka_Logo_Instytucji_Kolor
Powered by eZ Publish™ CMS Open Source Web Content Management. Copyright © 1999-2012 eZ Systems AS (except where otherwise noted). All rights reserved.