WUT Racing Team

Studenckie Koło Naukowe WUT Racing działające przy Wydziale Mechanicznym, Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej powstało w 2011 roku. Zespół wyścigowy z prawdziwego zdarzenia zrzesza w swoich szeregach studentów z dwunastu wydziałów Politechniki Warszawskiej, miłośników motoryzacji, których łączy jeden bardzo ambitny cel. Niemalże 100 członkiń i członków Koła realizuje w każdym sezonie zadanie zaprojektowania, zbudowania i ścigania się studencką konstrukcją bolidu wyścigowego przypominającego bolidy Formuły 1.

Podsumowaniem całego sezonu pracy jest wakacyjny okres startów w międzynarodowych zawodach zrzeszających studentów z całego świata. Formuła Student to największy i najbardziej prestiżowy z konkursów studenckich organizowanych przez Society of Automotive Engineers International (Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacji istniejące od 1905r.). W każdym sezonie startów zawody odbywają się na pięciu kontynentach i gromadzą nawet do 100 ekip z najlepszych uczelni technicznych na świecie. WUT Racing dumnie reprezentuję w tym gronie Politechnikę Warszawską stawiając czoła wyzwaniom dzisiejszej motoryzacji.
Podczas konkursu wiedza oraz umiejętności członków zespołu sprawdzane są za sprawą konkurencji statycznych:

  • Engineering Design Report – ocena rozwiązań inżynierskich, użytych technologii i materiałów, innowacyjności, pomysłowości oraz funkcjonalności,
  • Cost & Manufacturing – raport kosztów związanych z wykonaniem poszczególnych elementów bolidu oraz ich montażem, a następnie eksploatacją konstrukcji,
  • Business Plan Presentation – prezentacja biznesowa, która dotyczy aspektów organizacyjno-finansowych zespołu, sprawdzenie umiejętności zareklamowania i zaplanowania działalności firmy.
design_FSG_2023

Fot. Konkurencja Engineering Design Report – Formula Student Germany, 2023

Z kolei bolidy wyścigowe po przejściu wieloetapowej inspekcji technicznej są testowane pod kątem osiągów na torze w konkurencjach dynamicznych:

  • Acceleration – test przyspieszenia, polega na starcie z pozycji zatrzymanej i przejechania dystansu 75m w jak najkrótszym czasie,
  • Skidpad – jazda po ósemce mająca na celu sprawdzenie przyczepności bolidu w zakręcie,
  • Autocross – przejazd jednego okrążenia po torze o długości ok. 1km na wzór kwalifikacji,
  • Endurance & Efficiency – wyścig dystansowy o długości 22km. Po 11km następuje zmiana kierowców oraz błyskawiczne oględziny techniczne. Po zakończeniu konkurencji pomiarze podlega ilość zużytego paliwa lub energii elektycznej, na tej podstawie przyznawane są punkty w konkurencji Efficiency.
jazda_FSP_2023

Fot. Bolid WUT-4 w trakcie zawodów Formula Student Poland, 2023, zdjęcie organizatora

Zespół WUT Racing stworzył do tej pory cztery generacje bolidów wyścigowych, z którymi wziął udział w zawodach odbywających się na słynnych torach Formuły 1 takich jak Hockenheimring w Niemczech, Hungaroring na Węgrzech czy też Silverstone w Wielkiej Brytanii, a także na torach we Włoszech, Czechach oraz Polsce. Aktualnie członkowie pracują nad piątą generacją pojazdu.

parametry_WUT-4

Przynależność do ekipy to nie tylko okazja do nabrania doświadczenia z zakresu inżynierii. Bardzo ważną część zespołu stanowią osoby dbające o pozyskiwanie środków na działalność zespołu, logistykę, zarządzanie oraz szeroko pojęty marketing. 

Chcesz być na bieżąco z aktualnościami dotyczącymi teamu? A może jesteś zainteresowana/y dołączeniem do zespołu? Śledź media społecznościowe, by poznać bliżej konstrukcję, codzienne działanie zespołu oraz jego członków, a także znaleźć odpowiedzi na nurtujące cię pytania. Wszyscy tworzą WUT Racing Team.