NK496 Zarządzanie Eksploatacją Obiektów Latających

eng

Najbardziej aktualna wersja regulaminu przedmiotu znajduje się na platformie USOS.

Charakterystyka systemów i procesów eksploatacji statków powietrznych oraz systemów komputerowych wspomagania eksploatacji. Modele systemów eksploatacji z uwypukleniem zagadnień organizacji i sterowania Lotniczych Systemów Transportowych i Lotniczych Systemów Wojskowych. Podstawy oceny efektywności eksploatacji i symulacji procesów eksploatacyjnych. Charakterystyka systemów eksploatacji statków powietrznych w aspektach bezpieczeństwa lotów i logistyki.

Cele przedmiotu: Nauczenie sposobu optymalizowania eksploatacji w aspekcie bezpieczeństwa, niezawodności i kosztów, w szczególności zarządzania ciągłą zdatnością do lotu z uwzględnieniem wymogów normatywnych i rozwoju nieniszczących metod oceny stanu technicznego.

Treści merytoryczne przedmiotu: W ramach 15 wykładów zostaną scharakteryzowane systemy i procesy eksploatacji statków powietrznych oraz systemy komputerowe wspomagania eksploatacji. Zostaną przedstawione modele systemów eksploatacji z uwypukleniem zagadnień organizacji i sterowania Lotniczych Systemów Transportowych, Lotniczych Systemów Wojskowych i innych. Omówione zostaną podstawy oceny efektywności eksploatacji i symulacji procesów eksploatacyjnych. Przedstawiona zostanie charakterystyka systemów eksploatacji statków powietrznych w aspektach bezpieczeństwa lotów i logistyki.

Umiejętności: Po zaliczeniu przedmiotu student będzie znał uwarunkowania prawno-organizacyjne firm lotniczych w aspekcie normatywnym regulowane przez EASA. Będzie znał kierunki badań rozwojowych dla diagnostyki inteligentnej płatowca, systemów napędowych i awioniki ukierunkowanej na ciągłą ocenę stanu technicznego.

 

Metody oceny: Ocenę końcową z przedmiotu stanowi ocena z przygotowywanej na zajęciach prezentacji w grupach i doboru artykułów naukowych do jej przygotowania (z wagą 0.6) oraz aktywności w grupie i frekwencji (z wagą 0.4). Do prezentacji zostanie przygotowanie opracowanie dot. Motywacji wyboru tematyki i przedmiotu badań przedstawionych prezentacji na podstawie opracowania trzech artykułów naukowych dla wybranego systemu samolotu, uszkodzeń z powodu rozwijającego się procesu degradacyjnego lub wpływu czynnika ludzkiego.

 

Praca własna: Prezentacja i opracowanie możliwości zastosowania diagnostyki inteligentnej dla przeciwdziałania wybranemu rodzajowi uszkodzeń.

Wykłady:

Wykład

LITERATURA